Biologische olijfolie

Biologische olijfolie

Biologische olijfolie

De meest gehoorde bewering van de supermarkten en anderen dat biologische olijfolie gezonder is dan gewone olie, is gewoonweg onjuist. De gebruikelijke reden die daarvoor wordt gegeven, is dat de producenten door het raffinageproces bijna tachtig procent van het in biologische olijven aanwezige laurinezuur kunnen verwijderen. De consument wordt wijsgemaakt dat hij door het gebruik van goedkopere oliemerken een gezondere olie krijgt. Maar waar zijn de wetenschappelijke studies om dat te verifiëren?

Een andere bewering is dat biologische olie veel beter voor je is dan de andere olie. Nogmaals, waar zijn de definitieve studies om dit te verifiëren? In principe kun je deze vragen niet met enig vertrouwen stellen, vanwege het gebrek aan studies. Er is gewoon niet genoeg en niet genoeg informatie in het publieke domein of het gesloten domein.

Het gebrek aan studies is geen indicatie dat olijfolie slecht is. Integendeel, het is eerder een matiging van de inname van andere oliën. In vergelijking met dierlijke vetten en verzadigde vetten bevat olijfolie weinig verzadigde vetten en slechts sporen van omega-3 vetzuren. Deze zijn veel gunstiger voor de gezondheid dan de verzadigde vetten. Bovendien wordt olijfolie in landen als Italië, Griekenland en Spanje traditioneel gebruikt door de armere bevolking tijdens de koelere maanden. Zij geloven dat regelmatige consumptie van olijfolie helpt bij ziekten en de warmte in het lichaam vasthoudt. In landen als de VS daarentegen is de consumptie van olijfolie laag, omdat de olijfolie niet rijk is aan vet en cholesterol.

Maar waarom, als het niet gezond voor je is, hebben we een vol gevoel? Wel, je lichaam verandert wanneer je vet- en suikerrijk voedsel eet. De lichaamshormonen zoals adrenaline en groeihormonen worden overspoeld met te veel energie gevend voedsel. En bijgevolg kan uw lichaam de eisen van water drinken, eten en een glas ijswater drinken na elke maaltijd niet meer aan. U zult merken dat u altijd dorst hebt, ook al eet u veel en drinkt u veel water.

tactiek # 4: laat fruit en voedingsstoffen verdwijnen als je drinkt en rookt

Het lijkt erop dat je tegenwoordig zoveel kunt eten als je wilt en toch niet aankomt. Je kunt dan wel gezond eten, maar het lijkt erop dat je de omgeving waarin je eet onder controle hebt. Vorig jaar hebben de Amerikanen meer vette voedingsmiddelen geconsumeerd (ongeveerleeks en truffels) en ongeveer driekwart daarvan was gefrituurd of in de magnetron bereid (d.w.z. veelbelovende surimi (vis die is voorgekookt of anderszins geconserveerd) en ongeveer achtste daarvan was verse (rauwe) vis. Dit betekent dat de vis die u en uw vrienden eten vol ongezonde gifstoffen en chemicaliën zit. keynoten Tegenwoordig is het gebruikelijk om dergelijke groenten en fruit te vinden die dagen of zelfs weken in de koelkast zijn bewaard.

We weten nu dat chronische ontsteking de oorzaak is van veel ziekten.Meditatie helpt ontsteking te verminderen omdat het ons helpt het niveau van ontsteking in ons lichaam te beheersen. Voedingsmiddelen die veel anti-oxidanten bevatten helpen ontstekingen te remmen.

lees meer:

extra vierge

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *